Tip: zoeken jullie iets specifieks? Gebruik dan Ctrl+F en vul je zoekterm in.
Ceremoniemeester – zelf regelen of via ons
Bij een bruiloft komt veel kijken. Onze ervaren ceremoniemeesters helpen jullie graag om de dag vlekkeloos te laten verlopen (meerprijs nader te bepalen). Willen jullie liever iemand uit eigen kring vragen? Dat kan natuurlijk ook.
Taken van de ceremoniemeester zijn o.a.:
- gasten ontvangen
- contact onderhouden met leveranciers
- zorgen dat diner en feest volgens planning verlopen
- taxi’s regelen na afloop
Belangrijke informatie voor de ceremoniemeester
- In de ontvangstruimte van het kasteel bestaat de mogelijkheid om een cadeautafel te plaatsen.
- Het gastenaantal kan tot uiterlijk 14 dagen vóór de bruiloft gewijzigd worden.
- Het verzorgen van haren en make-up mag alleen op de door ons aangewezen locaties.
- Roken is alleen buiten toegestaan. Verzoek aan gasten om de asbakken te gebruiken en geen peuken op de grond achter te laten.
Gemeente & trouwambtenaar
Voor een wettelijk huwelijk moeten jullie een melding doen bij de gemeente Loon op Zand (dit heette vroeger ‘ondertrouw’). Dit kan maximaal 1 jaar en minimaal 2 weken voor jullie trouwdatum.
Jullie huwelijk wordt voltrokken door een trouwambtenaar van de gemeente. Ook mogen jullie een eigen BABS meenemen, mits officieel beëdigd.
Meer informatie: loonopzand.nl/trouwen.
Locatiecheck & slechtweerscenario
Bij Het Witte Kasteel hoeven jullie je geen zorgen te maken over het weer.
- 48 uur voor jullie trouwdag bekijken we samen de weersvoorspelling.
- Bij regen of kou kan de bruiloft zonder problemen binnen in het kasteel plaatsvinden.
Tent in de tuin
Willen jullie ceremonie, diner of borrel buiten vieren in de tent?
- Kosteloos annuleren van de tent kan tot 3 dagen vooraf.
- Op de trouwdag zelf is annuleren helaas niet meer mogelijk.
- Bij regenachtig weer (nat gras of drassige paden) kan de tent uit veiligheidsoverwegingen niet gebruikt worden.
Overnachten in stijl
Maak jullie bruiloft compleet met een romantische overnachting op het landgoed.
- Het Neerhuis – 2 kamers, 4 slaapplaatsen
- Het Theehuis – 1 slaapkamer met tweepersoonsbed
- Het Wagenhuis – ruime loft met tweepersoonsbed
De suites zijn exclusief voor gasten die hier verblijven. De vakantiewoningen zijn niet beschikbaar om haren en make-up te doen, voorafgaand aan de bruiloft.
Versiering & bloemen
- Versieren van de locatie kan vanaf 10.00 uur (meerprijs nader te bepalen).
- Versiering dient dezelfde avond verwijderd te worden i.v.m. de schoonmaak voor een volgend evenement
Bij de bruiloft verzorgen wij standaard:
- 1 boeket bloemen voor de ceremonie
- 10 stoeldecoraties
- 10 vaasjes met bloemen in wit & groen
Wensen jullie extra bloemen of een bruidsboeket? Dat regelen wij graag via onze styliste.
Bruidstaart
Wij werken samen met Cake 5 patisserie, maar jullie zijn vrij om zelf een leverancier te kiezen. Levering van de taart bij voorkeur kort voor aanvang, want er is geen koeling aanwezig.
Onze partymanager plaatst de taart op de juiste plek (behalve in de tent, daar regelt jullie ceremoniemeester of leverancier dit).
Restanten kunnen wél gekoeld bewaard worden – vraag om een stevige taartdoos.
Drank & wijn
- Eigen drank is beperkt toegestaan (cocktailbar, baristabar of speciale likeur, alleen bij afkooparrangementen).
- Voor eigen wijnen en overige dranken rekenen wij kurkengeld.
Wij hebben een ruim assortiment huiswijnen. Willen jullie een wijn/spijs-advies? Dan brengen we jullie in contact met onze sommelier.
Arrangement tijdens avondfeest
Kies voor een arrangement dat bij jullie past:
- Zelfservice: gasten halen hun eigen drankjes aan de bar → lagere kosten.
- Full-service: drankjes worden door ons personeel uitgeserveerd.
Zelfservice is alleen beschikbaar tijdens het avondfeest, dus niet tijdens de cermonie, borrel en het diner.
Muziek & geluid
- In het kasteel: muziek tot 01.00 uur toegestaan, max. 85 dB(A) met voordeur, ramen en luiken gesloten. Willen jullie de voordeur, ramen en luiken open houden? Dan is er vanaf 23.00 uur alleen achtergrondmuziek toegestaan.
- Binnenplaats: 70 dB(A) overdag, maximaal 2 artiesten en zonder versterker. 65 dB(A) ’s avonds met vergunning.
- Tent: achtergrondmuziek toegestaan tot 20.00 uur.
- Ceremonie: mobiele box en piano aanwezig (stemmen: €120).
DJ’s zijn welkom, maar apparatuur dient dezelfde avond verwijderd te worden.
Kinderen
- Kinderen altijd onder toezicht (veiligheid + bescherming landgoed).
- Tip: steeds vaker worden wedding nannies ingezet.
Dieren
- Honden zijn alleen tijdens de ceremonie toegestaan, mits aangelijnd. Geleide- en assistentiehonden altijd toegestaan.
Fotoreportage, photobooth & drone
- Fotoreportage: 1 uur voor ontvangst gasten gratis. Mochten jullie eerder aanwezig willen zijn, kan dat tegen een meerprijs.
- Photobooth: mogelijk in samenwerking met feestphotobooth.nl.
- Drone: toegestaan, mits alleen boven het landgoed.
Huisregels ter bescherming van natuur en monument:
- Het oplaten van ballonnen en het gebruik van confetti en glitters is niet toegestaan.
- Het afsteken van vuurwerk op het landgoed is niet toegestaan.
- Het gebruik van wensballonnen is verboden vanwege brandgevaar.
- Bellenblaas is uitsluitend buiten toegestaan.
- Bloemblaadjes:
Binnen: uitsluitend witte kunstbloemblaadjes (rode bloemblaadjes kunnen bij vocht afgeven).
Buiten: uitsluitend natuurlijke bloemblaadjes toegestaan. Het strooien van bloemblaadjes op de parkeerplaats is niet toegestaan. - Het gebruik van rookmachines is niet toegestaan.
- Sterretjes zijn uitsluitend buiten toegestaan.
- Rijst mag uitsluitend op de brug worden gestrooid.
Duiven oplaten is geen probleem.
Toegankelijkheid & parkeren
Het kasteel is een monumentaal pand en helaas beperkt rolstoelvriendelijk:
- De tuin bereikbaar via een onverhard pad
- De eerste verdieping & toiletten alleen via trap
(Er is een Invalide toilet in het Koetshuis)
- Er zijn rijplaten aanwezig voor toegang tot begane grond
Parkeren:
- 30 auto’s op het voorplein
- Gratis parkeergelegenheid in de nabije omgeving
Met deze informatie zijn jullie volledig voorbereid op jullie trouwdag bij Het Witte Kasteel in Loon op Zand – een unieke trouwlocatie in Brabant waar romantiek en historie samenkomen.