Op deze pagina vind je alle locatie informatie voor trouwen op Het Witte Kasteel

Vraag en antwoord

Ben je op zoek naar een specifiek onderwerp – gebruik dan Ctrl+F  – en voer je zoekopdracht in.

Aankleden/versieren locatie
Zelf aangebrachte versiering + alle spullen dienen diezelfde avond nog weggehaald te worden in verband met een eventueel volgend evenement de dag erna. Er kunnen dus géén spullen een dag later opgehaald worden.

Ballonnen
Inmiddels zijn er steeds meer gemeenten waar een verbod is om (wens)ballonnen op te laten. Wij delen de mening dat we zuinig moeten zijn op het milieu en alle dieren. Daarom is het ook op landgoed Het Witte Kasteel niet toegestaan om (wens)ballonnen op te laten. Tevens zijn ballonnen met confetti ook niet toegestaan op het landgoed en in het kasteel.

Bellenblaas
Bellenblaas is alléén buiten toegestaan.

Bloemblaadjes – binnen
Binnen in het kasteel mogen enkel plastic rozenblaadjes gebruikt worden in de kleur wit. De rozenblaadjes dienen door de ceremoniemeester na de ceremonie opgeruimd te worden.

Bloemblaadjes – op de brug
Buiten op de brug mag er enkel met natuurlijke rozenblaadjes/bloemen gestrooid worden.

Bloemblaadjes – op de binnenplaats en/of parkeerplaats
Op de binnenplaats en op de parkeerplaats mag er niet met rozenblaadjes/bloemen gestrooid worden.

Bloemblaadjes – in de tuin 
Buiten in de tuin mag er enkel met natuurlijke rozenblaadjes/bloemen gestrooid worden. De blaadjes dienen door de ceremoniemeester na de ceremonie opgeruimd te worden.

Bloemen
Tijdens jullie huwelijk zorgen wij voor 1 boeket verse bloemen welke wordt ingezet tijdens de ceremonie, bloemen aan de ceremoniestoelen (10 stuks) en voor plantjes of verse bloemen in kleine vaasjes (10 stuks), in de kleuren wit en groen. Jullie betalen hier geen meerprijs voor.
Wensen jullie meer bloemen, zoals aan de brug, poort, bruidsboeket e.d.? Maak jullie wensen dan kenbaar bij de styliste, dan zorgt zij ervoor dat dit uitgevoerd wordt.

Buiten op de brug
Er mag enkel met natuurlijke bloemen gestrooid worden. Gebruik van confetti van papier, plastic, glitters, metaal e.d. is NIET toegestaan. Deze kunnen schade aanbrengen aan de vissen in onze gracht.
Bellenblaas is alléén buiten toegestaan.

Cadeautafel
In de ontvangstruimte van het kasteel bestaat de mogelijkheid om een cadeautafel te plaatsen. Aan het eind van de dag kunnen jullie, of jullie ceremoniemeester, de cadeaus meenemen.

Ceremoniemeester
Onze ceremoniemeesters staan, indien gewenst, voor jullie klaar om jullie een onbezorgde dag te laten beleven; meerprijs nader te bepalen. Jullie kunnen uiteraard ook zelf voor een ceremoniemeester zorgen.
Het ontvangen van de gasten, contacten leggen met leveranciers, zorgen dat het diner vlekkeloos verloopt en na het avondfeest een taxi regelen is maar een fractie van de taken van de ceremoniemeester.

Confetti
Gebruik van confetti van papier, plastic, glitters, metaal e.d. is op het gehele landgoed (binnen en buiten) NIET toegestaan.

DJ
Alle spullen van de dj dienen diezelfde avond nog weggehaald te worden in verband met een eventueel volgend evenement de dag erna. Er kunnen dus géén spullen een dag later opgehaald worden.

Drank – het gebruik van eigen drank
Als jullie kiezen voor het inzetten van een cocktail- of baristabar of nemen jullie een bijvoorbeeld een eigen special likeur mee kan dat alleen tijdens dat onderdeel van de dag op als jullie kiezen voor ‘drank op basis van afkoop’.
Dit is niet van toepassing betreft de wijnen. Voor de eigen wijnen die door jullie aangeleverd worden berekenen wij kurkengeld.

Drone
Het is toegestaan om met een drone te filmen, zolang de drone enkel boven onze locatie vliegt. Hou er wel rekening mee dat vanwege het geluid van een drone deze vaak niet geschikt is voor gebruik tijdens de ceremonie.

Duiven
Het is toegestaan om duiven op te laten.

Fotoreportage
Als jullie 1 uur vóór ontvangst gasten gebruik willen maken van de locatie, dan bieden wij dat kosteloos aan. Willen jullie eerder aanwezig zijn? Dat kan; meerprijs nader te bepalen. Tijdens een fotoreportage mogen maximaal 4 personen aanwezig zijn. Dit is inclusief de fotograaf.

Gastenaantal wijzigen
Kan tot uiterlijk 14 dagen vóór de bruiloft.

Gemeentelijke informatie
Het voorgenomen huwelijk dien je te melden bij de gemeente waar je gaat trouwen. Dit heette vroeger ‘in ondertrouw gaan’. Dit kan je maximaal 1 jaar voor het huwelijk en minimaal 2 weken ervoor doen. In deze aangifte komt te staan dat het huwelijk bij ‘Het Witte Kasteel’ in Loon op Zand, door een ambtenaar van de burgerlijke stand wordt voltrokken. Bij de trouwambtenaar is altijd een afgevaardigde van de gemeente Loon op Zand aanwezig. Meer informatie is na te lezen op de site van Gemeente Loon op Zand;  https://www.loonopzand.nl/trouwen/,

Haren en make-up
Om de staat van het kasteel ook tijdens andere feesten en partijen te waarborgen is het helaas niet toegestaan om haren en make-up in het kasteel/op het landgoed te doen voorafgaand aan een bruiloft.

Honden
Alleen tijdens de ceremonie, zowel binnen als buiten, zijn (aangelijnde) honden toegestaan.
Een geleidehond of assistentiehond is uiteraard wel toegestaan.

Kinderen
Vooral voor de veiligheid van kinderen op het landgoed en om beschadigingen te voorkomen dient altijd een volwassenen toezicht te houden op de aanwezige kinderen. Kinderen mogen zich niet alleen in een ruimte of ergens op het landgoed bevinden. Met name de gracht kan er aanlokkelijk zijn. Tip: er wordt tijdens bruiloften steeds vaker gebruik gemaakt van ‘wedding nannies’. Zij nemen u het vermaak en toezicht op de kinderen gedurende de dag uit handen.

Locatiecheck
48 uur voor aanvang van jullie bruiloft kijken we samen naar de weersvoorspellingen. Het gehele kasteel staat ter beschikking, dus als het weer het niet toelaat bestaat de mogelijkheid om de dag binnen plaats te laten vinden.

Locatiecheck – tent in de tuin
Hebben jullie gekozen voor een ceremonie, borrel en/of diner in de tent en wordt er minder goed weer voorspeld op jullie huwelijksdag? Dan is kosteloos annuleren voor het gebruik van de tent mogelijk tot 3 dagen van tevoren. Bijvoorbeeld: trouwen jullie op vrijdag, dan dienen wij op dinsdag voor 09.00 uur de annulering te hebben ontvangen.
Trouwen jullie op zaterdag, dan horen we dit graag uiterlijk op woensdag voor 09.00 uur. Op deze manier kunnen wij de personele inzet nog wijzigen (wij kunnen namelijk uiterlijk tot 3 dagen van te voren kosteloos personeel annuleren).

Blijkt op de ochtend van de bruiloft dat het alsnog miezert of regent, dan zullen we helaas ook moeten besluiten dat er geen gebruik gemaakt kan worden van de tent. Het pad richting de tuin is drassig en het gras is nat. Dit is voor jullie, de gasten en ons personeel niet prettig. De kosten van het gebruik van de tent kunnen op dat moment echter niet meer kwijtgescholden worden. Helaas hebben we geen invloed op de weersomstandigheden, denk daarom altijd goed na over jullie besluit voor het gebruik van de tent.

Muziek in het kasteel
Als het avondfeest in het kasteel plaatsvindt, dan moeten de voordeur, de ramen en luiken vanaf 22.00 uur gesloten blijven. De muziek mag tot 01.00 uur doorspelen, met maximaal 85 dB(A). Willen jullie de voordeur, ramen en luiken openhouden, dan dient er vanaf 23.00 uur alleen nog zachte achtergrondmuziek te klinken. Het Witte Kasteel heeft een mobiele box, waar jullie je eigen telefoon aan kunnen koppelen. We hebben een koppeling voor een iPhone en een Samsung.

Muziek op de binnenplaats
Voorwaarden aantal dB(A):
– van 07.00 tot 19.00 uur = 70 dB(A) (zonder vergunning)
– van 07.00 tot 19.00 uur = livemuziek; maximaal 2 artiesten + zonder versterker
– van 19.00 tot 23.00 uur = 65 dB(A) (met vergunning)
– van 23.00 tot 01.00 uur = alleen zachte achtergrondmuziek

Muziek in de tent
Voorwaarden aantal dB(A):
– van 07.00 tot 19.00 uur = 70 dB(A)
– van 07.00 tot 19.00 uur = livemuziek; maximaal 2 artiesten + zonder versterker
– vanaf 19.00 tot 20.00 uur = zachte achtergrondmuziek

Muziek tijdens de ceremonie
Het Witte Kasteel heeft een mobiele box welke de hele dag (van ceremonie tot en met diner) gebruikt kan worden. Er kan een Samsung/iPhone op aangesloten worden met jullie playlist. Er staat een piano op de begane grond, welke gebruikt mag worden. De piano moet worden voor gebruik gestemd worden, meerprijs € 120,00. Een drumstel is niet aan te raden vanwege de akoestiek.

Overnachten
Om de beleving compleet te maken, kan je de huwelijksdag afsluiten met een overnachting op het landgoed. De bruidssuite van Het Neerhuis, het Theehuis en/of Het Wagenhuis staan dan volledig tot jullie beschikking. Het Neerhuis beschikt over 4 slaapplaatsen verdeeld over 2 kamers en het Theehuis heeft één slaapkamer met één tweepersoonsbed. Het Wagenhuis is een ruime loft met één tweepersoonsbed. De bruidssuites zijn alleen toegankelijk voor de gasten die daadwerkelijk op het landgoed overnachten. Overige gasten zijn hier niet toegestaan. De vakantiewoningen zijn helaas ook niet beschikbaar om haren en make-up in te doen voorafgaand aan de bruiloft.

Parkeren
Op het voorplein is het mogelijk om 30 auto’s te parkeren. Men kan ook gebruikmaken van de gratis parkeergelegenheid in de nabije omgeving van het landgoed.

Photobooth
Een photobooth zorgt voor een onvergetelijk fotoherinnering op jullie bruiloft! In samenwerking met feestphotobooth.nl wordt er een eyecatcher weggezet tijdens jullie avondfeest en worden er kwalitatief goede foto’s afgedrukt. Kijk voor de mogelijkheden even op https://feestphotobooth.com/bruiloft/.

Piano
In het kasteel is een piano aanwezig welke gebruikt kan worden. De totale kosten voor het gebruik van de piano en het stemmen ervan bedragen € 120,00.

Rijst
Rijst mag alleen op de brug gestrooid worden en niet op de binnenplaats of in de tuin. Dit in verband met ongedierte.

Roken
Roken is alleen buiten toegestaan. Verzoek aan gasten om de asbakken te gebruiken en geen peuken op de grond achter te laten.

Rolstoeltoegankelijkheid
Het kasteel en het landgoed zijn helaas niet rolstoelvriendelijk. Middels een onverhard pad kan de kasteeltuin bereikt worden. Dit pad kan met name drassig zijn als het geregend heeft. Het kasteel is een monumentaal pand, waardoor de eerste verdieping en de kelder enkel te bereiken zijn middels een trap. De toiletten bevinden zich op de eerste verdieping. Er zijn wel rijplaten aanwezig om de begane grond te kunnen betreden.

Rookmachines
Rookmachines zijn in de gebouwen niet toegestaan i.v.m. de brandinstallatie.

Rozenblaadjes – binnen
Binnen in het kasteel mogen enkel plastic rozenblaadjes gebruikt worden in de kleur wit. De rozenblaadjes dienen door de ceremoniemeester na de ceremonie opgeruimd te worden.

Rozenblaadjes – op de brug
Buiten op de brug mag er enkel met natuurlijke rozenblaadjes/bloemen gestrooid worden.

Rozenblaadjes – op de binnenplaats en/of parkeerplaats
Op de binnenplaats en op de parkeerplaats mag er niet met rozenblaadjes/bloemen gestrooid worden.

Rozenblaadjes – in de tuin 
Buiten in de tuin mag er enkel met natuurlijke rozenblaadjes/bloemen gestrooid worden. De blaadjes dienen door de ceremoniemeester na de ceremonie opgeruimd te worden.

Sterretjes
In alle binnenruimtes zijn sterretjes verboden. Op de brug is het aansteken van sterretjes alleen mogelijk als er géén loper ligt. Op de binnenplaats en/of parkeerplaats is het geen enkel probleem.
Ruim de sterretjes zo correct mogelijk op, zodat schadelijke stoffen niet in het milieu komen. Het Witte Kasteel heeft hiervoor speciale emmers.

Trouwambtenaar
Je kan een trouwambtenaar/BABS uit jullie eigen gemeente meebrengen. Deze moet wel officieel beëdigd zijn als trouwambtenaar. Voor meer informatie; https://www.loonopzand.nl/trouwen/.

Versieren/decoreren locatie
Willen jullie de locatie versieren? Dat kan vanaf 10.00 uur; meerprijs nader te bepalen. Zelf aangebrachte versiering dient diezelfde avond nog weggehaald te worden in verband met een eventueel volgend evenement de dag erna.

Wensballon
Is niet toegestaan i.v.m. brandgevaar.

Wijnadvies
Wij beschikken over een ruim assortiment huiswijnen, welke tijdens jullie huwelijksdag geschonken kunnen worden. Willen jullie een wijs/spijs advies door een sommelier? Geef dan de definitieve menukeuze aan ons door en wij brengen jullie in contact met onze sommelier.

Zelfservice of Full-Service – tijdens het avondfeest
Voor jullie avondfeest kan je kiezen voor ‘zelfservice’ of ‘full-service’. Kies je voor ‘zelfservice’, dan halen de gasten zelf hun drankjes bij de bar, het lege glaswerk wordt uiteraard wel door ons opgehaald. Bij ‘full-service’ wordt de drank door onze medewerkers naar de gasten gebracht. Bij ‘zelfservice’ betaal je minder kosten voor de personele bezetting. Zelfservice is alleen in de avond mogelijk. Dit bieden wij niet aan tijdens de ceremonie, borrel of het diner.