Op deze pagina vind je alle locatie informatie voor trouwen op Het Witte Kasteel

Vraag en antwoord

Ben je op zoek naar een specifiek onderwerp – gebruik dan Ctrl+F  – en voer je zoekopdracht in.

Aankleden/versieren locatie
Zelf aangebrachte versiering + alle spullen dienen diezelfde avond nog weggehaald te worden in verband met een eventueel volgend evenement de dag erna. Er kunnen dus géén spullen een dag later opgehaald worden.

Ballonnen
Inmiddels zijn er steeds meer gemeenten waar een verbod is om (wens)ballonnen op te laten. Wij delen de mening dat we zuinig moeten zijn op het milieu en alle dieren. Daarom is het ook op landgoed Het Witte Kasteel niet toegestaan om (wens)ballonnen op te laten. Tevens zijn ballonnen met confetti ook niet toegestaan op het landgoed en in het kasteel.

Bellenblaas
Bellenblaas is alléén buiten toegestaan.

Bloemblaadjes – binnen
Binnen in het kasteel mogen enkel plastic rozenblaadjes gebruikt worden in de kleur wit. De rozenblaadjes dienen door de ceremoniemeester na de ceremonie opgeruimd te worden.

Bloemblaadjes – op de brug
Buiten op de brug mag er enkel met natuurlijke rozenblaadjes/bloemen gestrooid worden.

Bloemblaadjes – op de binnenplaats en/of parkeerplaats
Op de binnenplaats en op de parkeerplaats mag er niet met rozenblaadjes/bloemen gestrooid worden.

Bloemblaadjes – in de tuin 
Buiten in de tuin mag er enkel met natuurlijke rozenblaadjes/bloemen gestrooid worden. De blaadjes dienen door de ceremoniemeester na de ceremonie opgeruimd te worden.

Bloemen
Tijdens jullie huwelijk zorgen wij voor 1 boeket verse bloemen welke wordt ingezet tijdens de ceremonie, bloemen aan de ceremoniestoelen (12 stuks) en voor plantjes of verse bloemen in kleine vaasjes (10 stuks). Jullie betalen hier geen meerprijs voor.
De kleur en bloemensoort mogen jullie zelf bepalen (eventuele meerprijs is afhankelijk van de bloemensoort en of het jaargetijde dat jullie kiezen).
Wensen jullie meer bloemen, zoals aan de brug, poort, bruidsboeket e.d.? Maak jullie wensen dan kenbaar bij de styliste, dan zorgt zij ervoor dat dit uitgevoerd wordt.

Buiten op de brug
Er mag enkel met natuurlijke bloemen gestrooid worden. Gebruik van confetti van papier, plastic, glitters, metaal e.d. is NIET toegestaan. Deze kunnen schade aanbrengen aan de vissen in onze gracht.
Bellenblaas is alléén buiten toegestaan.

Cadeautafel
In de ontvangstruimte van het kasteel bestaat de mogelijkheid om een cadeautafel te plaatsen. Aan het eind van de dag kunnen jullie, of jullie ceremoniemeester, de cadeaus meenemen.

Ceremoniemeester
Onze ceremoniemeesters staan, indien gewenst, voor jullie klaar om jullie een onbezorgde dag te laten beleven; meerprijs nader te bepalen. Jullie kunnen uiteraard ook zelf voor een ceremoniemeester zorgen.
Het ontvangen van de gasten, contacten leggen met leveranciers, zorgen dat het diner vlekkeloos verloopt en na het avondfeest een taxi regelen is maar een fractie van de taken van de ceremoniemeester.

Confetti
Gebruik van confetti van papier, plastic, glitters, metaal e.d. is op het gehele landgoed (binnen en buiten) NIET toegestaan.

Corona
Wij volgen de richtlijnen van de Rijksoverheid. Kijk voor meer informatie op de website van de Rijksoverheid.

DJ
Alle spullen van de dj dienen diezelfde avond nog weggehaald te worden in verband met een eventueel volgend evenement de dag erna. Er kunnen dus géén spullen een dag later opgehaald worden.

Drone
Het is toegestaan om met een drone te filmen, zolang de drone enkel boven onze locatie vliegt. Hou er wel rekening mee dat vanwege het geluid van een drone deze vaak niet geschikt is voor gebruik tijdens de ceremonie.

Duiven
Het is toegestaan om duiven op te laten.

Fotoreportage
Als jullie 1 uur vóór ontvangst gasten gebruik willen maken van de locatie, dan bieden wij dat kosteloos aan. Willen jullie eerder aanwezig zijn? Dat kan; meerprijs nader te bepalen. Tijdens een fotoreportage mogen maximaal 4 personen aanwezig zijn. Dit is inclusief de fotograaf.

Gastenaantal wijzigen
Kan tot uiterlijk 14 dagen vóór de bruiloft.

Gemeentelijke informatie
Het voorgenomen huwelijk dien je te melden bij de gemeente waar je gaat trouwen. Dit heette vroeger ‘in ondertrouw gaan’. Dit kan je maximaal 1 jaar voor het huwelijk en minimaal 2 weken ervoor doen. In deze aangifte komt te staan dat het huwelijk bij ‘Het Witte Kasteel’ in Loon op Zand, door een ambtenaar van de burgerlijke stand wordt voltrokken. Bij de trouwambtenaar is altijd een afgevaardigde van de gemeente Loon op Zand aanwezig. Meer informatie is na te lezen op de site van Gemeente Loon op Zand;  https://www.loonopzand.nl/trouwen/,

Honden
Alleen tijdens de ceremonie, zowel binnen als buiten, zijn (aangelijnde) honden toegestaan.
Een geleidehond of assistentiehond is uiteraard wel toegestaan.

Kinderen
Voor een ieders veiligheid (dat van jullie, de kinderen en dat van ons) dient een volwassene altijd toezicht te houden op de aanwezige kinderen. Op deze manier vormt de gracht rondom het kasteel geen gevaar en wordt de kans op andere beschadigingen zo klein mogelijk.  Kinderen mogen zich nooit alleen in een ruimte bevinden, er dient altijd een volwassene aanwezig te zijn.

Locatiecheck
48 uur voor aanvang van jullie bruiloft kijken we samen naar de weersvoorspellingen. Het gehele kasteel staat ter beschikking, dus als het weer het niet toelaat bestaat de mogelijkheid om de dag binnen plaats te laten vinden.

Muziek in het kasteel
Als het avondfeest in het kasteel plaatsvindt, dan moeten de voordeur, de ramen en luiken vanaf 22.00 uur gesloten blijven. De muziek mag tot 01.00 uur doorspelen, met maximaal 85 dB(A). Willen jullie de voordeur, ramen en luiken openhouden, dan dient er vanaf 23.00 uur alleen nog zachte achtergrondmuziek te klinken. Het Witte Kasteel heeft een mobiele box, waar jullie je eigen telefoon aan kunnen koppelen. We hebben een koppeling voor een iPhone en een Samsung.

Muziek op de binnenplaats
Als het avondfeest op de binnenplaats plaatsvindt, dienen wij een muziekvergunning aan te vragen bij de gemeente (dit kan maximaal 6x per jaar).
Voorwaarden aantal dB(A):
– van 07.00 tot 19.00 uur = 70 dB(A) (zonder vergunning)
– van 19.00 tot 23.00 uur = 65 dB(A) (met vergunning)
– van 23.00 tot 01.00 uur = alleen zachte achtergrondmuziek

Muziek tijdens de ceremonie
Er staat een piano op de begane grond, welke gebruikt mag worden. De piano moet worden voor gebruik gestemd worden, meerprijs € 120,00. Een drumstel is niet aan te raden vanwege de akoestiek.

Overnachten
Om de beleving compleet te maken, kan je de huwelijksdag afsluiten met een overnachting op het landgoed. De bruidssuite van Het Neerhuis en/of het Theehuis staan dan volledig tot jullie beschikking. Het Neerhuis beschikt over 4 slaapplaatsen verdeeld over 2 kamers en het Theehuis heeft één slaapkamer met één tweepersoonsbed. De bruidssuites zijn alleen toegankelijk voor de gasten die daadwerkelijk op het landgoed overnachten. Overige gasten zijn hier niet toegestaan.

Parkeren
Op het voorplein is het mogelijk om 30 auto’s te parkeren. Men kan ook gebruikmaken van de gratis parkeergelegenheid in de nabije omgeving van het landgoed. Als er foto’s gemaakt worden op het landgoed, raden wij altijd een autovrije parkeerplaats aan, omdat dit mooier oogt op de foto’s. De gasten kunnen parkeren bij bijvoorbeeld De Wetering, dit dient dan ook op de uitnodiging vermeld te worden.

Piano
In het kasteel is een piano aanwezig welke gebruikt kan worden. De totale kosten voor het gebruik van de piano en het stemmen ervan bedragen € 120,00.

Rijst
Rijst mag alleen op de brug gestrooid worden en niet op de binnenplaats of in de tuin. Dit in verband met ongedierte.

Roken
Roken is alleen buiten toegestaan. Verzoek aan gasten om de asbakken te gebruiken en geen peuken op de grond achter te laten.

Rookmachines
Rookmachines zijn in de gebouwen niet toegestaan i.v.m. de brandinstallatie.

Rozenblaadjes – binnen
Binnen in het kasteel mogen enkel plastic rozenblaadjes gebruikt worden in de kleur wit. De rozenblaadjes dienen door de ceremoniemeester na de ceremonie opgeruimd te worden.

Rozenblaadjes – op de brug
Buiten op de brug mag er enkel met natuurlijke rozenblaadjes/bloemen gestrooid worden.

Rozenblaadjes – op de binnenplaats en/of parkeerplaats
Op de binnenplaats en op de parkeerplaats mag er niet met rozenblaadjes/bloemen gestrooid worden.

Rozenblaadjes – in de tuin 
Buiten in de tuin mag er enkel met natuurlijke rozenblaadjes/bloemen gestrooid worden. De blaadjes dienen door de ceremoniemeester na de ceremonie opgeruimd te worden.

Sterretjes
In alle binnenruimtes zijn sterretjes verboden. Op de brug is het aansteken van sterretjes alleen mogelijk als er géén loper ligt. Op de binnenplaats en/of parkeerplaats is het geen enkel probleem.
Ruim de sterretjes zo correct mogelijk op, zodat schadelijke stoffen niet in het milieu komen. Het Witte Kasteel heeft hiervoor speciale emmers.

Trouwambtenaar
Je kan een trouwambtenaar/BABS uit jullie eigen gemeente meebrengen. Deze moet wel officieel beëdigd zijn als trouwambtenaar. Voor meer informatie; https://www.loonopzand.nl/trouwen/.

Versieren/decoreren locatie
Jullie kunnen 1 uur vóór ontvangst van de gasten de locatie versieren, dit bieden wij kosteloos aan. Willen jullie éérder de locatie versieren? Dat kan vanaf 10.00 uur; meerprijs nader te bepalen. Zelf aangebrachte versiering dient diezelfde avond nog weggehaald te worden in verband met een eventueel volgend evenement de dag erna.

Vuurwerk
Vuurwerk is niet toegestaan op landgoed Het Witte Kasteel. Op de kasteelweide is vuurwerk wel mogelijk als hiervoor een vergunning is verkregen bij de provincie. Alle informatie vind je op: https://www.brabant.nl/applicaties/producten/vuurwerk_ontbranden_melding_of_toestemming_6303

Wensballon
Is niet toegestaan i.v.m. brandgevaar.

Wijnadvies
Wij beschikken over een ruim assortiment huiswijnen, welke tijdens jullie huwelijksdag geschonken kunnen worden. Willen jullie een wijs/spijs advies door een sommelier? Geef dan de definitieve menukeuze aan ons door en wij brengen jullie in contact met onze sommelier.

Zelfservice of Full-Service – tijdens het avondfeest
Voor jullie avondfeest kan je kiezen voor ‘zelfservice’ of ‘full-service’. Kies je voor ‘zelfservice’, dan halen de gasten zelf hun drankjes bij de bar, het lege glaswerk wordt uiteraard wel door ons opgehaald. Bij ‘full-service’ wordt de drank door onze medewerkers naar de gasten gebracht. Bij ‘zelfservice’ betaal je minder kosten voor de personele bezetting. Zelfservice is alleen in de avond mogelijk. Dit bieden wij niet aan tijdens de ceremonie, borrel of het diner.